Diskuse
Autíčka na baterky.
Děkujeme za pochopení.
I67r54e72n24a 40V45r51á39n70o88v14á
Nedaly by se ty baterie udělat vyměňovací? Že by člověk nenabíjel, ale vyměnil by ji jako se vyměňují bomby k plynovým vařičům?
V42o18k22o38u71n 54V22l50a66d50i53m15i34r
Cetl jsem o podobnych planech, ale jaksi to nekde zamrzlo. Obvykle tim mrazem byva ten soucasny vedouci na trhu.
V20o37k75o17u73n 68V37l31a64d85i34m63i19r
V Česku je zatím asi 400 dobíjecích stanic. V priblizne stejne velkem Bavorsku temer 3 000.
P52a88v26e55l 94D84v53o70ř63á13k
Ale zato tu máme mnohem víc lidí, co vědí, že U NÁS to nepůjde.
L66u94m54í14r 16V73i85t39h27a
Vodíkový článek je také formou akumulátoru elektrické energie.
P28a42v23e95l 20D42v83o20ř77á32k
A nádrž s tekutým palivem není také akumulátorem energie?
P74a61v38e34l 96D76v33o96ř20á48k
Já na jedno natankování (benzínu) ujedu kolem 400 km, záleží na terénu a tak. Takže dojezd je to nejmenší, co by mě trápilo. Některé nové modely elektroaut už mají dojezd 500 km.
Autor zapomíná, že akumulátory nejsou jediným možným zdrojem elektřiny. Slibné řešení slibují palivové články, které s vysokou účinností mění nějaký vhodný plyn (ideálně vodík) na elektrický proud. U nás pokusně jezdí autobus MHD s palivovým článkem v Neratovicích, viz časopis Praktická eletronika 2017/7, str. 2.
Další možnost je turbína, která zase vyrábí proud s velkou účinností, až 50%. Kdežto u klasického spalovacího motoru se přes 30% nedostanete, zbytek se mění v teplo.
Elektromotor jako zdroj pohyblivé síly zatím nebyl ničím překonán, účinnost je pře 90%, poslední model synchronního elektromotoru 99%.
Výroba elektromotoru je ve srovnání se spalovacím motorem technologicky jednodušší a jeho poruchovost je minimální. Viz staré Křižíkovy tramvaje, které s původními elektromotory jezdí dodnes.
To, že se v minulosti od aut s elektromotorem ustoupilo, bylo tím, že v té době nebyl ještě vynalezen dostatečně účinný akumulátor. A ani v tom ještě zdaleka není vývoj u konce. Slibné jsou i superkondenzátory, pokusně použité v autobusech MHD v Jižní Koreji.
U nás jsou problémy jinde. Vždyť ani nemáme komunikace, srovnatelné se zahraničními dálnicemi. Nemáme parkování buď v podzemí či v parkovacích domech, kde by bylo možno nabíjet. Na našich sídlištích už nelze parkovat vůbec, protože se při jejich stavbě nepočítalo, že vůz (a ne jeden) bude dnes téměř v každé rodině.
Ale jedna věc se rýsuje, a přinese nám pěkné příjmy. Za pár let budeme skanzenem historické dopravy, kde se dívat na podivná vozidla, vydávající puch a strašlivý rachot budou jezdit dívat hosté z civilizovanějších částí světa.
L65u21m14í16r 72V81i27t57h21a
Pane Dvořáku, nezlobte se, ale zase píšete dojmy místo faktů.
Nesmysl 1. - dojezd 400 km. Dnešní osobní auta mají i při dost těžké noze spotřebu okolo 7,5 litru na 100 km a nádrž na nejméně 60 litrů paliva. Tedy dojezd okolo 800 km na jedno tankování.
Nesmysl 2. Přeměna plynu (ideálně vodíku) na elektřinu. Jedná se o oxidaci vodíku (zatím žádného jiného plynu) na vodu při současném uvolňování elektrické energie. Princip palivového článku. Nabíjení probíhá opětnou elektrolýzou vody na vodík a kyslík.
Nesmysl 3. - účinnost turbíny a spalovacího motoru. Spalovací turbíny se testovaly v lokomotivách a pokusy byly ukončeny právě pro velmi nízkou účinnost turbíny i přesto, že během jízdy turbína pracuje v relativně stálém režimu. Naopak účinnost spalovacích motorů pracujících v poměrně širokém režimu otáček max. točivého momentu se blíží 45 %, u lodních dvoudobých dieselů dokonce přesahuje 50 %.
Nesmysl 4. - nemáme komunikace srovnatelné se zahraničím. Věřte, že máme. Projel jsem kus Francie, Německa i třeba Holandska a z vlastní zkušenosti vím, že naše silnice kupodivu dost dobře obstojí ve srovnání s těmito zeměmi. Zejména francouzské silnice a dálnice jsou dost otřesné. A parkování ve městech? Byl jste autem třeba v Paříži? Myslíte, že tam se před léty počítalo s tím, že bude auto v každé rodině?
A s tím skanzenem nespěchejte. Možná Německo, možná Skandinávie se elektromobilům rychle otevřou,ale Francie, Itálie a celý jih Evropy ještě dlouho bude jezdit na benzín a naftu.
M48i34r91e95k 54T39u91r16e22č21e73k
"...Dojezd na jedno nabití..."
Pred jizdou se musi vypracovat harmonogram kde a kdy se da zavcasu nabijet i s rezervnim mistem, kdyby to jedno misto bylo mimo provoz. Podle toho se musi odvijet cesta. Pokud vim, tak zatim mista kde se da nabijet je potreba smartphone, instalovana aplikace a byt registrovan. A i presto se nemusi podarit nabijet...
Narozdil od benzinoveho/nafroveho motoru, kdy jedu, nemyslim na dojezd, soustredim se na cil a po ceste mam X-pump kde mohu zavcasu odbocit a natankovat.
J48o75s37e15f 66H30u16m39m49e87l
až v budoucnu zmizí spalovací motory a budou jezdit elektroauta, tak potom někdo objeví auto se spalovacím motorem, zjistí se neomezený dojezd, koupě za pár korun a všichni zjistí výhodu sp.aut a začne to znovu
Mám dojem, že první vozítko bylo na elektriku
P29a77v61e75l 11D91v13o68ř12á92k
Neomezený dojezd? V té době ovšem už nebudou čerpací stanice, takže budete stejně v rejži.
- Počet článků 237
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 412x