Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Beru to celé jako nadsázku, ale moc jsem se nepobavil, protože je to příliš přitažené za vlasy, viz dále.

1. Za deset let bude mít elektromobil pouze zlomek obyvatel, a to i na Západě. V ČR je to úplný úlet, při průměrném stáří našeho vozového parku 15 let bude trvat několik desetiletí, než budou elektromobily tvořit většinu (dokonce prý drtivou).

2. Vytahování prodlužovaček z okna je tady takový evergreen, stejně jako výfuk v Prunéřově, ale je to asi tak relevantní, jako obavy z roztržených plic při průjezdu vlaku tunelem.

3. Výroba veškeré elektřiny z obnovitelných zdrojů někdy po roce 2050 je hodně odvážný plán, za 10 let je to pak mimo pár výjimečných zemí typu Norsko nebo Island naprostá utopie, v ČR tuplem. Takže celosídlištní blackout taky nebude.

4. Dobíjení aut ze sloupů veřejného osvětlení se samozřejmě nabízí, viz např. Londýn, kde touto dobou existuje již několik set lamp fungujících i jako nabíječky elektromobilů.

1 0
možnosti

mám obavy, že především váš bod 1 neplatí. Už dnes politicky zcela vážně spřádají nápady na to, jak zdaní provoz klasických aut - u nás zatím jen při převodu, ale následovat bude obrovská silniční daň či mýto na všechny silnice, od které budou osvobozeny pouze elektromobily, a dále zvýšení spotřební daně na pohonné hmoty, zpoplatnění vjezdu do měst (opět ne pro elektromobily) a nakonec obří dotace na elektromobily. Takže lidé s průměrným platem si prostě normální auto (tedy jeho provoz) už nebudou moct dovolit - a ti šťastnější, na které se dostane dotace, si pořídí elketromobily za dnešní cenu běžných aut.

1 0
možnosti
Foto

Kdežto pan Konečný ho nemá.

Ráčíte znát aspoň základní zákony kolem elektrického proudu? Rv

0 1
možnosti
Foto

To tu budoucnosti vidíte docela černě. Vzhledem k rychlosti výstavby silniční sítě budou jezdit jen ti movitější, kteří si zaplatí povolenku, u těch ostatních bude jedno, jestli mají auto nabité nebo ne. Nevím proč si chcete auto nabíjet jen doma večer, když v budoucnu si autonomní auto zanabíjí, někde u nabíječky během dne (pokud budete nakupovat v supermarketu, u zaměstnání, na křižovatce, ...). A vlastně, budete někam jezdit do práce, když nás nahradí umělá inteligence? A nebo bude nová baterie tak lehká, že ji vytáhnete z auta, donesete domů a tam sem Vám přes den nabije ze solárů na střeše. A možná jsou baterie slepá ulička a budou palivové články? Budoucnost je kniha otevřená, jen tou svoji vizí budoucností nesmíte bavit vševědoucího;-).

1 0
možnosti
Foto

Pan autor jednou napsal, že z piva unikají bublinky vzduchu. Takže na jeho technické znalosti nutno pohlížet tímto zorným úhlem.

Protože jsem celý život pracoval ve výzkumu, naučilo mě to, že nic není nemožné, je to jen otázka peněz a času. A stavu současné technologie.

Kromě toho netechnici vesměs nemají povědomí, jak daleko už technika pokročila. Např. jeden z argumentů proti elektromobilům je, že v bateriích je vzácný kobalt. Přitom v akumulátorech Li-Pol žádný kobalt není, a tyto články jsou tím pádem lehčí a účinnější. ATD. R^

1 1
možnosti

J21i10r62i 89V75r56a83b48e77c

13. 11. 2019 7:29

Příběh možná v Ostblocku, na západě určitě ne.

1 9
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS