Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A všechno to začalo už na samém počátku naší historie, když si panovníci přáli mít hodně poddaných a tak si je naimportovali ze zahraničí, i když už tenkrát každý střízlivě uvažující xenofob (jako například Dalimil) věděl, že z toho bude průsšvih.

1 0
možnosti
LJ

Mám dvě poznámky. Prvou bych nazval Hlučínsko. To je oblast mezi Ostravou a Opavou, jsou v ní dvě městečka (Hlučín a Kravaře) a asi 20 vesnic. Žilo tam smíšené česko-německé obyvatelstvo. Němci nebyli po 2.SV odsunuti (vyhnáni) poněvadž hodně z nich pracovalo na šachtách a v hutích v Ostravě. Dnes jsou tam upravené výstavné vesnice. Když však jedete z Opavy na Krnov a dále, je stále vidět kontrast, tam Němci byli odsunuti.

Druhou poznámku bych nazval historické paralely. Jednou z nich by bylo Španělsko. To bylo po dlouhou dobu obsazeno Mary, tedy muslimy. Pak je vyhnali, myslím v r. 1491, a pak Španělé vyhnali safadské Židy. Odůvodňovali to tím, že spolupracovali s muslimy, za nadvlády Maurů Židé zastávali různé úřady. Druhou historickou paralelou jsou Řekové v Turecku. Řekové byli původní obyvatelé Anatolie, byla to Byzantská říše. Po dobytí Turky začalo Řeků zvolna ubývat, Turků přibývalo. Po 1.SV Turci (tenkrát jich bylo mnohem méně než dnes) vyhnali asi 3 miliony Řeků, odůvodňovali to tím, že za války stáli na straně Ruska. Toto období zachycuje Kazanzakis v románě Kristus znovu ukřižovaný. Názory na tyto události se samozřejmě různí.

1 0
možnosti
IK

Upřímně si nedovedu představit, jak by fungvalo po II. sv. válce soužití Čechů s Němci v jednom státě.

Mimochodem, manželova babička byla Němka od Mariánských lázní, ona sama celou válku musela odolávat nátlaku švagrové aby se rozvedla s tím "českým šuntem" a děti nechala prohlásit za Němce, dlouhé roky válce se bála jít nakoupit k řezníkovi, protože její přízvuk byl nezaměnitelný, její rodiče zachránil její manžel z odsunu (patrně někoho uplatil), dožili v chatě za Prahou (odsunuti nebyli, ale Prahu, kde žila jejich dcera s rodinou měli zakázanou), rodina je dost těžko živila, protože neměli nárok na lístky a víte, co mi tato životem zkoušená Němka řekla, když přišla řeč na odsun? "Topře to ty Češi udělali, Němec je potfora, ten by przo začal svedat chlavu."

4 0
možnosti
Foto

Jde o uplatnění kolektivní viny a to je vždy svinstvo, bez ohledu na to, kdo ho používá.

3 0
možnosti
Foto

Zkuste cosi vyprávět o kolektivní vině zúčastněným stranám v případě válkyRv

0 0
možnosti
MB

To téma i po 72 letech ! , je vděčné. Zejména pokud probíhá uměřeně v blozích - hůře a nechutně pak, pokud se stane součástí volební kapmapě.Odsunem se dostaneme k E.Benešovi a jeho rozporuplnému odkazu. Dekrety o beztrestnosti české zlovůle ! Ten začal selháním demokracie - Mnichovem - obrovské memento ! Na to pak navazuje nepřípustnost vstupu - Ukrajina, Krym , ap. Sám pocházím z Krnova. Dnešek ukazuje, že běžní lidé to neřeší - navštěvují se, obchodují, péče o jakékoliv hřbitovy. Vše v kontextu - tedy odsun ano - nicméně ti Němci zde chybí ! Zejména jejich pracovitost + pověstný um. Právě proto, byli českými vladaři přizváni .

4 1
možnosti
Foto

Ano, Ovšem nejen oni chybí. Mnozí ze živnostníků a podnikatelů byli např.i židé, na což se dodnes poněkud zapomíná:-(

1 0
možnosti
Foto

Největším problémem mnohých je prostý fakt. Posuzování historie prizmatem dneška. Stejně tak jako fakt, že dnem kapitulacíe Německa nepominulo vše, co lidé do té doby prožili a prožívali. To, co se stalo, byly především ,,dozvuky", důsledky a následky II.WW. A tak je třeba v tomto kontextu VŠE dnes posuzovat!Dtto i události po I.WW, Obě tyto SVĚTOVÉ VÁLKY vedly k zásadním změnám nejen v Evropě, ale v celém světě!A tyto změny se projevují a pokračují dodnes.

4 0
možnosti
Foto

"A máme horké léto a podzim 1945. Sudetským Němcům, kteří se v roce 1939 dobrovolně a s jásotem stali občany Velkoněmecké říše, je vyhověno."

Jen pro upřesnění: Léto 1945 bylo skutečně horké. To dozníval "divoký odsun" stopnutý až konferencí vítězných mocností v Postupimi. Na podzim 1945 se toho už ale moc nedělo. Velká většina sudetských Němců byla od nás vysídlena až od února do listopadu 1946 v rámci "organizovaného odsunu".

2 0
možnosti
Foto

Ale je především nutné dodat jednu zásadní maličkost, že souhlas velmocí s odsunem byl založen na tehdy převládajícím přesvědčení, že německé menšiny by se mohly stát příčinou další války.

5 0
možnosti
  • Počet článků 237
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 412x
Michal Jupp Konečný Narodil se na úpatí Nuselského mostu, když tam ještě nestál. * Do Prahy se vrátil za účelem vysokoškolských studií, ale to už měl zkušenosti s jazzem a rock’n’rollem. * Ale věnoval se divadlu, pro které psal hry a písničky. * Nakonec založil se svou ženou Hankou folkovou kapelu. * Aby měla kde hrát, začal organizovat koncerty v Malostranské besedě. * Z Malostranské besedy se stala Mekka všech folkařů, trampů, bluegrassistů a písničkářů. * Po deseti letech ho z Besedy vyhodili, protože tam uváděl režimu nepohodlné písničkáře. * Stal se šéfem břevnovského Klubu na Petynce. * Na dalších deset let se Petynka stala Mekkou všech folkařů, trampů, bluegrassistů a písničkářů. * V sedmdesátých a osmdesátých letech byl dramaturgem Porty, která se v té době z malých sálků vypracovala až na třicetitisícový Lochotín v Plzni. * Byl lídrem Folk a Country Klubu, který po třicet let pořádal v Praze koncerty v Lucerně a dalších velkých sálech. * Byl dramaturgem Českokrumlovského folkového festivalu, Svojšického slunovratu, Svojšického letorostu, Banjo Jamboree, Country rumpálu a dalších festivalů. * Psal do Mladého světa, Mladé fronty a dalších medií o hudbě. * Ve vydavatelství Panton připravil řadě dnes velmi slavných kapel jejich první alba. * Po Listopadu 89 se stal šéfredaktorem časopisu FOLK & COUNTRY, který vycházel 21 let. * Připravil devadesát televizních pořadů Folková setkání. * Je dramaturgem festivalů Zahrada a Folková růže. * Zatím mu vyšlo pět knih, jednak o hudbě a jednak humorných. * Má dceru a syna, čímž si zajistil šest vnoučat. * Jeho životní krédo: Vstoupíš-li do vozovky, nečum po ženskejch.